Biologische markt met thema “Bijen en honing”


IMG_20160305_101254Op elke eerste zaterdag van de maand is er in het dorp Jalón, hier dichtbij, een biologische markt. Deze keer was het thema “bijen en honing”. Omdat ik hier pas ben leek het mij een goed idee om daar eens te gaan kijken en mij op de hoogte te stellen van de imkerij in Spanje. Er was een  grootimker die met 600 kasten werkt. Hoofdzakelijk de Layenkast omdat je daar makkelijk mee kunt reizen. Maar toch ook  de Langstroth en Dadant. Alles stond keurig netjes uitgestald op het pleintje en men kon er raathoning proeven. Voor de bezoekers van de markt werd er, net als in NL, voldoende voorlichting gegeven over het belang van de bij in de land-en tuinbouw.

Een stukje verderop stond Hans. Een Zwitser die IMG_20160305_101319hier al jaren woont en vroeger in Kenia en Midden-Amerika heeft gewerkt en nu voor zijn plezier wat  volken heeft. Hij gaf voorlichting over de topbarhive zoals die in Kenia wordt gebruikt en het belang van bijenhotels. Hans gaat mij helpen de weg te vinden in de imkerwereld hier in Spanje. Verder waren er veel groenten en fruitstalletjes. Ook de diverse soorten gebak ontbraken niet.

Tot slot kocht ik nog amandel- en citrushoning. Het was een leuke morgen.
Meer foto’s vindt u hier.
IMG_20160305_104903

1 thought on “Biologische markt met thema “Bijen en honing””

  1. Dat lijkt me ook wel heel mooi. Was dit je eerste “uitje” aldaar? Dat is wel genieten zo. Hoor graag hoe het verder met je gaat daar. Zeker wat de bijen betreft. Groetjes Henk van Iersel

Reacties zijn gesloten.